The First Couple of Days

Cairns Lagoon

Vi og våre herlige vertssøstre, Siw fra Danmark og Judith fra Italia!

God ettermiddag! (eller morgen for dere)

Vi, Elisabeth og Karianne, er for tiden på språkreise med EF i Cairns, Australia. Vi kom hit 6. juli (reisen begynte 4.) skal være her i fire uker, så vi reiser hjem 1. august. Siste helgen i reisen skal vi til Sydney og bo der i to døgn. Cairns er en ganske liten by på nordøstkysten av Australia, med ca 120 000 mennekser. Byen er omringet av regnskog og hav.
Nå har vi funnet oss godt til rette i Cairns hos vertsfamilien, Colleen og Brian, som er noen helt fantastiske mennesker! Vi fikk en varm velkomst etter over 2 døgns reis, 25 timer med fly og enda flere timer med venting. Men det gikk mye raskere og glattere enn forventet, så det var ikke noe problem. Vi bor i et lite, koselig hus sammen med fire andre jenter. Det er to andre jenter på rommet vårt, ei fra Danmark og ei fra Italia. Begge er utrolig koselige jenter som vi har det veldig morsomt i sammen med. Vi går på skole på et nytt og flott hotell helt nær stranden. Dit tar vi buss hver morgen (utenom søndag) kl 08.13, så har vi god tid på oss før første skoletime eller aktivitet som starter kl 9. Stranden er ikke til å bade ved, da det ikke er sand der, men gjørme. Der liker krokodillene seg! Vi sitter nå og blogger på Cairns Library, da vi ikke har nett hjemme hos vertsfamilien.
Maten er veldig eksotisk her i landet; for noen dager siden var vi på en diner hvor de blant annet selger "Crocodile Burger"... hmm... Ellers er maten veldig god og ganske lik den norske.
Vi har meldt oss på mange utrolig spennende aktiviteter som vi gleder oss helt vilt til! Til helgen skal vi for eksempel på Outback tour / camping i fjellene. Dit skal nesten alle studentene, vi skal sove i telt og lage leirbål (under en visstnok usedvanlig klar stjernehimmel!), møte ekte aboriginals, leve rundt ville kenguruer og hester, og ikke minst se gamle, fantastiske gruver. DET gleder vi oss til! Australia er et fantastisk vakkert og eksotisk land, og vi kan så vidt vente med å se mer!

I forgårs ble vi inndelt i klasser og grupper. Det var to hovedgrupper, x og y, hvor x har undervisning om morgenen og aktiviteter om ettermiddagen, og y har omvendt. Disse gruppene ble igjen delt i 3, som da var de forskjellige klassene. Vi kom ikke i samme klasse, men i samme gruppe. Men det går helt greit, siden da får vi gjøre aktivitetene i lag, men ikke undervisningen. Godt med en pause fra hverandre, når vi lever så tett på hverandre hele døgnet!

I går var nok den hittil kjekkeste dagen. SPORTS DAY! Vi lærte og spilte de typiske Australske sportene, cricket og rugby. Det var helt fantastisk kjekt, men utrolig varmt. 28*, stekende sol og lite vann gjorde dette også til en slitsom opplevelse. Men desto herligere var det å ta en dukkert i den populære attraksjonen Cairns Lagoon! Det er et stoort basseng fylt med sjøvann (og mennesker).

Så til venner og familie; vi har det altså helt supert her nede, familien, lederene, studentene og aktivitetene er topp. Tiden her nede nytes fullt ut! Vi skal prøve å blogge oftere fra nå av, så innleggene blir litt mindre kaotiske...!

#ef #efsommer

1 kommentarer på "The First Couple of Days"

Postet av: Mart
Hørres kjempe kjekt ut!! Rugby neste på Sira då :-P. Kos dåkke videre!
10.07.2014, 08:49
Postet av: JUnee
wowwwwow eg må definitivt dra te Australia eingong, herregud såå finnnttt